måndag, juni 16, 2008

midsommar..

Nu är det inte allt för många timmar kvar till midsommar, jag har längtat riktigt länge, men nu när det nästan är dags så känner jag inte ett dugg sug av anlända på vår mest älskade sommarö i småland.
Jag köpte en gitarr, jag lärde mig spela trubaduren och allt va frid och fröjd men sen så kom det en smäll i magen och liksom luften gick ur mig och jag tappade lusten med hela sommaren..
NU så känns det mest som att jag bara kommer att andas och vara och jag kommer definitivt inte vara roligare än björn gustafsson på midsommar! Jag kan sträcka mig till att jag känner mig inte roligare än Gudrun Schyman på raveparty!

Hur ska man göra för att få tillbaka den där längtan efter något man längtat efter?.


Problem nummer 2, varför klarar jag inte titta på en film i min ensamhet utan att ögonlocken trillar med en stens fart från eiffeltornets topp ner mot backen.
Jag slumrar jämt till i en sån där powernap som va så överhypat för några år sen.
Innan idag när jag va lagom pigg så hade jag en sån där dunderidé till en liten saga/berättelse om ett troll! En fylld med komiska inslag och en hel del dråpliga situationer, innan idag kändes det som en bestseller, men nu när solen har sjunkit bortom grantopparna på andra sidan ängen så känns den bara avlägsen, tråkig och banal.

-m

Inga kommentarer: