fredag, juli 18, 2008

Hmm


... Det där med bloggande går i vågor, det känns som att jag varken haft tid eller lust att skriva något, men ibland så måste man ju ta tag i det hela och skriva något.
På den senaste tiden har jag: tittat på bruce springsteen 3 gånger, ätit för mkt skräpmat så att jag känt mig tjocksomfan utan att jag är det. Tappat min röst så att jag inte kan sjunga längre, tror det satte sig på stämbanden, men nu efter 3 veckor börjar den återkomma sakta men säkert.
Det är nästan så att jag tror att det är guds straff gentemot mig för att han aldrig kan vila då jag skriker ut mina falska toner till dem knappt klingande gitarrackorden på min nya fender.
Jag har vågat vara trubadur när jag varit skitfull, men när jag är nykter så går det inte..
Med några liter brännvin i mig så är det inget som kan stoppa mig, det är då som kreativiteten sprudlar i mig, jag borde sitta hemma och dricka vin och sånt så att jag blir kreativ.

Jag har på en vecka hunnit med att vara i halmstad, karlskrona,karlshamn och ikea och innan veckan är slut så skall jag jobba på en festival i 24 timmar totalt (uppdelat på 10 och 14 timmars pass).

Igår va jag nog kreativ utan vin, jag gjorde en springsteen-tavla som jag klippte å klistrade ihop lite klipp och tshirts och gud vet vad, sen skapade jag denna mördarkaninen vars avkommor säkerligen komma pryda min väg inom en snar framtid då jag har köpt massa ramar på ikea och tänkte slänga upp lite sketchy konst på Publish Postmina väggar.. jag tror det kan bli snyggt..

Vad tror du?

-m

Inga kommentarer: