söndag, november 18, 2007

Påtryckningar...

Efter en del påtryckningar på mail och sms att jag måste börja blogga lite mer och skriva om allt och inget igen så ser jag inga andra alternativ än att ta mig i kragen och börja författa ytterligare ett i raden av alla dem inlägg jag har skrivit genom mina år som bloggare.
Ganska sliten som människa idag, utekväll igår och jobb inatt, det är ett helskotta att vända tillbaka dygnet precis lagom till helgen börjar och sen vrider man och vänder på det hela så att man inte fattar vad klockan är när man vaknar, den kan vara allt mellan 8 å 15.
Det är ganska komiskt att om maän går och lägger sig exakt samma tid varje dag så ska ni vara helt säkra på att till slut vaknar kroppen per automatik nästan på minuten efter ett tag.
Det är jobbigt att vara nattmänniska, det skall gudarna veta.
Det finns knappt något härligare än att komma hem och sätta sig framför datorn och bläddra mellan åtskilliga tusentals låtar man har samlat på sig genom åren och bara frossa tills öronen är helt tillsfredställda och när inspirationen är på topp och låta pennan smeka ett ark av vitt papper så att det till slut blir en seriefigur med ett härligt utryck på äkta mr andersson-vis.
Är man inte sugen på att kladda på natten så finns det alltid ett visst sug att spela lite gitarr och härja lite..
Fast just nu känner jag att mina ögon och magen har jäst klart och att jag gör bäst i att lämna jordelivet åtminstonde minst 6 timmar innan jag kan sätta mig och planera ett litet lagom projekt som skall vara klart innan våren når sommaren.

Inga kommentarer: