söndag, november 25, 2007

Svacka...

Det är är väl inte någon hemlighet direkt att jag är nere i nån sån där inspirationslös svacka som är ett sjuhelvetes fadäs att ta sig ur.
Det känns lite som alla ord som allt redan är skrivet, antingen av mig eller någon annan och det som varken är skrivet av mig eller någon annan det är för personligt och avskalat för att jag skall vilja dela med mig av all min gudomlighet.

Söndag, det är en slappedag, för idag ska jag bara städa, gå ut och gå och spela innebandy, inte mkt slappe där inte.
Jag ligger efter med allt och inget på något sjukt sätt, massa räkningar jag glömt betala och massa tvätt som jag glömt tvätta och självklart denna tråkiga disk som måste diskas för till slut måste man köpa engångstallrikar och hoppas på bättre tider.
Men idag skall jag ta mig ikragen å fixa allt sånt som jag ligger efter med..
Så egentligen borde den 25:e november vara just en sån dag för alla i hela världen..
"nu fixar vi allt vi ligger efter med dagen"
Vilken underbar idé, det är den dagen då vi inte skall blicka framåt utan vi blickar bakåt och täpper till och fyller igen sprickor och hål som har uppkommit under den mörka höstens gång.

Inga kommentarer: