tisdag, november 27, 2007

Världsmästare

Jag må vara en världsmästare på lokalnivå när det gäller att göra rätt sak vid fel tidpunkt..
Här går jag i tron på att mitt redan halvt trasiga bankomatkort har fått ben och sprungit ut på en sväng i den stora världen.
Micke tänker så här, eftersom jag bör fixa ett nytt kort eftersom det befintliga hade så stora skador att det inte vore lönt att ge sig på en reperation med gaffatejp så tänkte han att nu skall här ringas och bytas..
Så i tron att mitt kort är bortsprunget så spärrar jag kortet och i samma sekund som jag beställt ett nytt av den trevliga tanten i andra änden på luren och säger hej då så tittar det där söta lilla trasiga kortet fram och räcker ut tungan "BUSTED".

Med andra ord och på ren svenska så kan man säga att jag har spärrat ett bankomartkort som jag inte hade behövt spärra..
Summan av kardemumman är ändå bra för nu kommer jag få ett nytt och helt kort..

Amen halleluja prästost..

Inga kommentarer: