onsdag, december 03, 2008

Snön faller.

När man lämnar jobbet och det yr lite så där lagom kallt och jobbigt i ansiktet när man halvjoggar de 200 metrarna till bilen som lyckligtvis var varm tack vare att jag för en gångs skull kom ihåg att sätta i motorvärmaren och ställa in tiden till kupévärmaren. På vägen hem så ser man att skogen fylls av mer och mer av detta äckliga vita pulver som bara passar sig om man är pulkasugen! Vilket jag verkligen inte är när jag är på väg hem från jobbet strax innan klockan klämtar sitt nionde slag.

Det är ganska halt med sommardäck, jag får nog boka in lite kvalitetstid med min bil i helgen så jag byter däck! Men jag är rädd för att det blir ganska kallt om fingrarna då jag inte har tak över huvudet när jag ska göra det.

För övrigt så har det hamnat ett köksredskap som torde vara var ungkarls dröm att äga och vilka maffiga och ljuvliga burgare man kan steka till i den medan man i stort sett inte gör något annat än bara tittar och luktar på den ljuvliga röken som flyger och far ur min quickgrill så att hela huset luktar smoky hickory-marinad.
Det som står på önskelistan när jultomten kommer nerfarande genom min igensotade skorsten är en sodastream och en mixer.
Jag är bara rädd att jag dricker kollosala mängder kolsyrat vatten första patronen sen kommer den stå och bara åldras i ett hörn likt som den som min mamma hade en gång i tiden gjorde.

-micke

Inga kommentarer: