onsdag, augusti 16, 2006

Dr. Pain och Nurse Nobrain

Ytterligare en gång i livet, har man hamnat inför bekymmer, lika bra å skaka av sig dom direkt, ska man gå till doktorn så dom tar bort min nagel? eller ska man låta bli å vänta med det ett tag tills det e lite lugnare på jobbet det e frågan

inte ens den gode Springsteen kan fixa det åt mig, sitter å lyssnar på wings and wheels, en mkt tidig version av thunderroad.
Jag måste säga att Anna, inte boten impade duktigt på mig som hade hört thunderroad, å visste vilka dire straits var......


Minns ett besök på min lokala vårdcentral för nåt år sen..
Hade problem med samma stortå, samma nagel, samma smärta som nu, en doktor kommer in å kollar å tittar på mig,

-Det här ser inte så lovande ut
(nehe e min första tanke, ampution va det andra tanken)
-Vi behöver nog ingen bedövning, ligg stilla så ska jag bara..
AAAAAAAAAAAAJ som fan, jag trodde jag skulle slå till doktorn, helt utan förvarning så rotar han med nån skalpell-liknande sak under min nagel på tån, ska tilläggas att jag haade ont innan, men han gjorde inte saken bättre, minns att jag skakade med hela benet i 20 timmar efter han hade vart där å pillat...
NU väntar samma behandling igen, tror jag ska be om bedövning denna gången...


Theres a town full of losers and im pulling out here to win..

-m

Inga kommentarer: