fredag, augusti 04, 2006

King of Poker

King of Poker, haha, det måste vara jag..eller så hade jag säkert bara en jävla flax med massa tur.
Spelade 2 rundor ikväll med några bekanta, vann båda gångerna, känns ganska skönt att d senaste 3 gångerna jag har spelat poker har jag fått pengarna tillbaka eller vunnit...
Har iofs aldrig vunnit någon turnering förutom den gången jag spelade med Peter ute i skogen utan pengar, då vann jag stort...


I går vart jag i tyskland på en dagsutflykt, blev en hiskeligt massa brännvin lastat i bilen, tur att fjädrarna höll....
Tulltjänstemannen(som för övrigt såg ut som en kebabpizza i ansiktet) stannade oss och började ställa massa luriga frågor, först å främst så började hjärtat slå å jag tänkte direkt, fan vi åker dit på överlass, så vi få lasta om bilen.

Tullman: Har ni varit i tyskland och handlat?
Vi: jajemän,
Tullman: Vart kommer ni ifrån?
Vi: Alvestatrakten
Tullman: Alla tre?
Vi: jajemän!
Tullman: Dåså, då kan ni köra vidare....

Vi va som frågetecken hela vägen till max(flottigt hamburgerhak)..
Käkade dyrast och mest av alla,...(som vanligt)
jag börjar ana en viss sorts oro av dess djupaste slag att det e något fel på min mage, för jag kan äta hur mkt som helst och ändå e jag hungrig....
Jag borde ha slutat växa för längesen.men mat e gott, äter hellre mat än godis...
fast snabbmat e ju som godis, sött å flottigt :D

Imorgon bär det av till liseberg, det ska bli kalas.
sen på lördag e det paintball med grabbarna på hemmaplan, då jävla ska det bli många blåmärken och skavsår å rivsår...för då ger vi järnet, för det e inget man tar på lätt, detta e allvar och fullt krig....

För övrigt tänkte jag tillägga att jag alltid har trott att terry pratchet va en humoristisk författare, jag håller på med en bok som heter ERIC, men jag hittar ingen röd tråd eller komik i den,

dagens låt: Point blank

-micke

Inga kommentarer: