torsdag, oktober 18, 2007

avskyr

Här kommer återigen ett cyniskt inlägg om en viss sorts arrogans hos en del människor som lever efter principen bara för att en del saker är självklara för dem så behöver det inte betyda att det är lika självklart för en novis i min kaliber.
Frågar någon mig något som jag tycker verkar vara självklart så händer följande i min hjärna, jag tar in informationen kalkylerar om frågan är allvarligt ställd eller om det bara är någon som driver med mig.
Även om jag kan tycka att en fråga som är allvarligt ställd så kan jag svara hövligt och väl uppfostrat utan att behöva komma med någon fräck cynism som får den som ställt frågan att stå gapandes och känna "jaha, hur skulle jag kunna veta det då"
Istället vill jag få den där individen att känna "Aha, nu fattar jag det hela lite bättre, det va ju tur att jag frågade annars hade jag fått stå kvar där i all min ovishet."


Men ibland är det lättare att vara dryg, elak och skittråkig som person och hävda sig gentemot andra människor på vår planet.
Det är visst småhäftigt och inne att vara elak mot folk!
Det har vi en viss Alex Schulman för att tacka för den trenden, även om det kanske inte var hans avsikt att såra någon.
Jag tror att den där herr Schulman är en snäll man egentligen. Precis som du, precis som jag.

Inga kommentarer: