tisdag, oktober 09, 2007

PIzza

Pizza och flott ala tomat ost och skinka i all ära, men någonstans har det ju slagit slint om man i skåne kan beställa en pizza med glass och chokladsås på?
Det är ju freakshow så det stinker om det, och det verkar ändå som om dem säljer 3-4 pizzor i månaden ändå.
Visst tyckte jag kanske det va opassande med pommes på en kebabpizza, men efter många hungriga bakissöndagar i mitt liv har jag lärt mig uppskatta denna pizza som med egna ögon mätt klassas som alvestas största pizza..
Men GLASS på pizza, nej nej nej och åter nej och hujedaligen vilka puckon det finns i skåne, bara i skåne mina vänner, bara där..

Läste i samma artikel om en pizza med spaghetti och köttfärsås på, eller varför inte den pizzan med banan, kiwi, hallon, russin, ananas.
Snart kommer väl någon annan nysvensk skånsk pizza bagaren med en sjuhelvetes god idé om att trycka in en pizza med en plankstek på, eller varför inte en trerätters!
Förrät efterrätt och dessert på en och samma pizza..
Drömfyllningen på den skulle ju se ut så här förutom tomat ost och skinka
Förrät: vårrulle
Huvudrätt: renskav, isbergsallad, ägg och kycklingfilé
efterrätt: glass med krossad daim och hjortronsylt och en hand full M&m´s

1 kommentar:

Linus sa...

tror de finns plankstekspizza ;P