fredag, juli 28, 2006

Allt har ett slut

..allt har ett slut, en sommar, en vacker ballad, en romans....nothing lasts forever.

Såg ett avsnitt av deadwood http://www.imdb.com/title/tt0348914/
Det var en ung flicka och hennes något äldre bror som verkade vara väldigt rara och trevliga på alla sätt å vis, men sen helt plötsligt visade det sig att dom skulle göra en kupp mot saloonen där den unga damen sålde sin kropp för pengar.
Men hur som helst så blir den lilla tonårsdamen påkommen när hon rotar i ett juvelskrin.
litet tumult uppstår, lite småtjaffs å så, men tonåringen kommer därifrån med skrinet.
Men då möter hon i trappan saloones ägare som sätter stopp för det hela, och försöker tala henne till rätta, men då tar hon fram en kniv och hugger honom i benet.
Sen försöker dom fly, men blir tagna på bar gärning utanför saloonen, brodern blir misshandlad totalt, medans tjejen verkar dom bara slå i bakhuvvet å lite i magen.
Till slut befinner dom sig uppe på ägarens kontor och dom slår pojken sönder och samman, som om inte det vore straff nog så avrättar dom honom mitt framför ögonen på hans syster....
men systern är illa tilltyglad hon med, man ser världens med hennes ögon, allt e suddigt å dubbelt, dom säger att dom spräckt skallen på henne..och sen skjuter dom en försvarslös människa till.....
Jag brukar inte ta illa vid mig vid våld och sånt på televisionen, men rena avrättningar e nog bland det vidrigaste jag sett på tv. även fast man vet att det e film..
Det scenariot har spelats på repeat i mitt huvud hela dagen, grymma värld..

Men tillbaka till det fina med dagen, solen har skinit som bara den, jag har äntligen fått tillbaka min kamera från olle :D
har vart en runda på stan idag med byttan, men det va så jävla varmt så man gjorde inte annat än åt glass å drack läsk hela tiden....rena rama sockerbomben och fetklumpen kände jag mig som.
Som du redan förstår så tog jag mig en titt på ISdrottningen.
Va hemma hos farsgubben en sväng med, mollsanfjollsan brottade ner mig när jag kom å tvättade min näsa, sen sparkade vi lite boll å drack vatten..hon e mindeårig vovvsing så hon fick vatten utan kolsyra :D
Sen ringde sune å frågade om jag skulle me å käka en pizza.

-ja, varför inte.

va ju ganska längesen man träffade honom utan att hela gänget va med, fast först å främst så va jag tvungen att åka ut till bonden å fråga hur det går med veden :D
Gick ju inte sådär lysande, men han fick 10 liter motorsågsolja iaf...
sen kom jag hem till datorn, har skissat lite idag, det e inte som förr då man kunde sitta hela natten å spotta ut bilder..men en bild blev klar iaf..
Borde börja packa för ölandsresan som börjar om 8 timmar, å innan dess ska jag helst behöva sova 10timmar,


Dagens längta till: Paintball på hemmaplan
Dagens depp: jag e trött å gnällig

2 kommentarer:

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonym sa...

Keep up the good work. thnx!
»