onsdag, april 23, 2008

frusna män

Det går ett program på TV just i skrivandes stund där det är några frusna män från norrland.

Det hade varit sanslöst coolt om man helt plötsligt blev bombarderad med kärleksbrev och kunde välja ut 10 pinglor därifrån och se vart det skulle leda någonstans.
Stå är i centrum medans vildkatterna står och slåss och river varandra i ögonen för att vara "the one".

Jag har blivit besatt av en låt och det är varken springsteen, cash eller social distortion denna gången utan en cover som Moneybrother gör.
På något sätt gör han den så bra så det känns som det är hans egen och texten har en helt annan innebörd när han sjunger den än när håkan sjunger med unika och lite halvtaskiga röst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jisses! Din blogg är en av de få som man verkligen trivs med. Man garvar ihjäl sig samtidigt som man får en svag känsla av ångest...För att inte tala om alla modersinstinkter och "ge en hjälpande hand" känslor som svallar över när du klottrar om ditt kärleksliv. Kan hända att jag verkar patetisk i dina ögon med dessa ord...vilket jag till stor del är...men jag var bara tvungen att erkänna: Din blogg ligger på favvolistan i min dator och den är värd all tid att läsa. Mvh Jen