lördag, april 05, 2008

mustasch





Igår höll jag på att göra bort mig riktigt mkt, jag skulle gå och raka mig som så många gånger förr, men av någon konstig anledning så tänkte jag, fan jag sparar mustaschen en stund och se hur jävla cool man ser ut med en mustig mustasch.

Hur som helst så gick tiden och jag gick med tiden hand i hand framför tvapparaten och jag lurade till där så gott med min mustiga mustasch.
Somnade till en 9-10 minuter på ett ungefär och höll på att bli försenad till jobbe på kvällen.

I hall hast så hade jag då glömt bort min kära tusenfoting på ovanläppen och bytte om i all glans och präktighet.
När jag skulle kolla så att allt satt rätt på min icke så vältränade ungkarlskropp bestående av en tallriksmodell som man får på en pizzera, ja du vet.
Lite Ananas, vitkål och kebab :)
Där i spegeln ser jag att jag har satt på mig min ordningsvaktsuniform och när jag skall fixa till frisyren så ser jag till all min förvåning att det är något skumt med min överläpp.
Döma av min förvåning när jag skriker ut i falsett vad fan som har hänt så kom jag på att jag glömde raka av mig mustaschen.
Det hade varit ganska pinsamt och åkt ut och jobbat i en mustasch som en kille i 11 års åldern från afganistan hade haft grövre av.

I stridens hetta fick jag fram både rakhyvel skum och rakapparat och mitt rätta jag utan mustasch.

Ack ack, det kunde slutat illa...
men jag lever och mår bra

-m

Inga kommentarer: