onsdag, april 09, 2008

onsdag

Idag är det onsdag, och på onsdagar skall man ju av tradition och bekant tugga i sig torsk, fiskpinne eller någon annan orientalisk fisk.
Jag har inte ätit fisk idag..
Jag har ätit ris och köttfärsås för typ 6 gången i rad, jag råkade köpa så mkt köttfärs att det skulle räcka till ett mindre kompani soldater i strid om dem hade suttit vid mitt köksbord den aftonen.
Hur som helst så är det så illa att jag inte ens hade pasta hemma, får sånt hända en ungkarl som mig?
NEJ, det är en synd.

Jag har kommit på att den enda klassiska måltiden jag äter är den såkallade söndagspizzan, jag äter inte ärtsoppa med pannkakor på torsdagar, ingen kyckling på fredag och absolut ingen fisk en onsdag i april som denna.

Imorgon är det torsdag och då blir det nåt svettigt från grillbordet och senare på kvällen blir det en sväng till ljungby för att hylla att Troja har avancerat i seriesystemet och nu skall spela i allsvenskan nästa år, det är i den serien där dem hör hemma..
UNDERBART..

-m

Inga kommentarer: