lördag, april 19, 2008

Phantom Dan (Dagen då vemodet fyllde min kropp))

Då har en av Springsteens vapendragare sen 40 år tillbaka passerat tidens hjul och gått ur tiden efter 3 års kämpande gentemot hudcancern.
Danny Federici även känd som The Phantom Dan i E-street kretsarna.
Jag är glad att jag fick se denna gigant en gång i tiden (sommaren 2003).
Mina minnen med Danny är många, det är framför allt Sandy, Independence Day och Across the border som får mig att vilja slita sönder mig brustna hjärta och hoppa på det.

Nedan följer det allra sista framträdandet av mannen bakom sitt underbara dragspel som liksom göra hela låten.





Idag är det hatten av för Danny och en stor portion vemod men en sak är säker, hans musikaliska insatser kommer leva kvar i mig ända tills det är min tur att trilla av tidens hjul.


Tack Phantom Dan, du har bidragat till många minuters lyssnande i mitt liv och jag kommer lyssna länge och åter länge på tonerna från keyboarden och dragspelet.

Inga kommentarer: