torsdag, november 27, 2008

KRIG

Igår gick jag ut på ett krig som har sträckt sig över gårdagen och denna dagen! Det va kriget mot att ha rinnande vatten i huset! Vattenpumpen vann första gången, men jag kom tillbaka starkt och köpte mig en ny! Så nu kan den gamla vattenpumpen sitta där nere och tjura och höra hur sin nya, fräscha och mycket tystare kusin pumpar in vatten i tanken!
Men detta kriget är inte riktigt på sin sluttamp ännu då jag är rädd för att jag måste byta tryckströmbrytaren, alla vet ju hur begåvad jag är med verktyg och elektricitet! Det är kanske dags att ringa en elektriker.

Men nu finns det tryck i kranen och jag har gett mig i kasst med mitt stora diskberg som har blängt med sin skitiga blick på mig och skrattat åt att jag inte har haft nåt tryck i kanonen.
Skratta bäst som skratta sist sa jag till det hånande diskberget medans jag sköljde en ljuvlig blandning av varmt vatten och ett par droppa av denna dryga yes ultra. Jag skrattade bäst för jag skrattade sist! Ha.

-m

-m!cke

Inga kommentarer: