tisdag, november 25, 2008

NU är det jul igen

Snart står julen inför dörren kvickare än en geopard på en afrikansk savann!
Snart så kommer man få höra all i want for christmas is you till leda så att man nästan spyr ut julgröten bara man tänker på den!
När föräldrarna är skilda och när man är halvt oförmögen att skaffa en egen familjs å blir det en sjuhelvetes dragkamp mellan föräldrar och annat som vill att man skall taga del av just deras julfirande och för att inte göra någon besviken så kommer julafton i vanlig ordning även i år kännas som massa måsten och en överfylld magsäck!
Detta året så borde jag hyra ut mig som tomte och se till att alla barnen får sina julklappar! Haha det vore nåt det att säga till familjen! Nej jag kan tyvärr inte komma på julafton för att jag ska jobba!
Den ursäkten har ju fungerat förr!
Så får det bli, nu ska jag bara se om det är någon som vill ha mig.



-m

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan skylla på att du ska vara tomte i norrland! ;) Haha

Anonym sa...

vad mysigt och ha dig som tomte, hade verkligen inte varit fel=)