söndag, november 13, 2005

Fars Dag

Ytterligare en söndag jag på god väg har lyckats att arbeta mig igenom, men ibland känns det precis som Kris Kristofersson skrev i låten: Sunday morning coming down


"Cause there's something in a Sunday That makes a body feel
alone.

And there's nothing short a' dying
That's half as lonesome as the sound

Of the
sleeping city sidewalk And Sunday morning coming down."


Det är inte vilken söndag som helst, utan en söndag då man ska fira sina fäder runt om i landet.
Som vanligt har jag inte varit ute i god tid med nån fin present så jag tänkte att jag hittar något sista minuten.
Står å vrider å vänder mig i gången på den lokala icabutiken, funderar och kliar mig i mitt spretiga hår och gnuggar i mina trötta ögon, sen som en uppenbarelse så tänds en idé va jag ska köpa. En Adventsljustake.
Sagt och gjort, kände att farsgubben varken behövde Rakvatten eller Choklad utan lite ljus i tillvaron istället.

Denna söndagen har jag ägnat åt att prata med ett par riktigt trevliga människor över internet, på så sätt e ju det bra. Då slipper man känna sig ensam när vänner och bekanta är bortbjudna på middagar.

När jag vaknade idag kände jag med ens, jag måste snart få en kram så jag inte tynar bort, men än så länge har ingen vänlig själ satt sin fot på min tröskel och ropat kärleksfullt.
Jag antar att man får en kram när man förtjänar en.

men snart blir det fullt hus här på min lilla gård igen som varje söndag, kommer vara delade meningar om valet på TV, vi är som en familj som bråkar om vad som ska ses på!
Men ett gäng killar som precis har slutat sina tonårsliv så blir det så det blir.
Jag och sneckarn ska iaf se hockey, sen får vi se vilket tumult det kommer bli.

-m!cke

Inga kommentarer: