måndag, januari 07, 2008

Countdown

Då kan man väl säga att nedräkningen har börjat på allvar!
Det är ytterst lite mer än en vecka tills jag ska ge mig ut på kanske mitt största äventyr i livet sen jag och grabbarna från byhålan gav oss ut en midsommar med våran Partybuss med parkettgolv å porrtak, men det är en annan historia från en svunnen tid.

Jag har äntligen öppnat upp plånboken och investerat i något som har kostat mig mer än en tusenlapp, det händer inte ofta men när det väl händer då är det rejält!
8 dagar tills jag åker till thailand utan att egentligen veta vad det är jag har gett mig in på.

Där nere skall jag å Carinas here och en handfull av hans kamrater som jag knappt känner utforska vad asien har att erbjuda en världsovan kille som jag från skogarna i södra sverige.

Spännande javisst, resfeber nej, inte det minsta om jag ska vara ärlig!
Däremot är jag dock lite orolig för det där med flygningen för sist jag flög, det va när jag flög hem från boden och jag satt på helspänn i 2 timmar och bara väntade och kikade ut över vingen å undrade när vingen skulle fatta eld och spy ut ilsken svart rök.
Men som alla gånger då jag suttit fastspänd i ett flygplan med en klump i magen värre än kaksmetskramper så har jag faktiskt mot mina värsta farhågor ändå överlevt.
Halleluja och Amen och jag prisa gud och hans Boeing eller Aerojet eller vad i alla gudars namn flygplanen kan heta.

Jag kommer inte starta någon resedagbok för jag tänker att jag ska föreviga min resa till Phuket här på bloggen.

Wish me luck
-m

Inga kommentarer: