söndag, januari 06, 2008

A new beginning

Nu så är det dags att sparka igång bloggen igen efter några månaders torka och total sönderanalyserande hjärna på lite för många olika ting för att det skulle gå blogga samtidigt!
Jag överlevde 2007 trots mina farhågor att jag inte skulle göra det.
En hel del film blev det 2007, men den film som avslutade året har jagat i mitt inre ända sen 2005 då jag såg den på bio!
Uppriktigt sagt så har jag inte kunnat titta på den filmen, inte för att den va dålig på bio utan mer för att den va så kollosalt dyster och det lös vemod rakt igenom.
Jag vet inte hur många gånger ett visst scenario har spelats upp i mitt huvud från den filmen sen 2005, och nu innan det blev ett nytt år så fick jag äntligen tummen ur och titta på det igen.
Scenen jag pratar om är från Star Wars EP 3 - Revenge of the sith i scenen då allt knyts ihop.
Den gåshuden jag kände där och klumpen i halsen som bara ville växa sig och bli stor som en mcdonaldsmuffins blev nästan för mkt.

Jag är rädd att jag måste vänta ytterligare ett par år innan jag är mogen att se det igen.

Obi-Wan: You were the chosen one! It was said that you would destroy the Sith, not join them. You were to bring balance to the force, not leave it in darkness.
Anakin Skywalker: [shouts] I hate you.
Obi-Wan: You were my brother, Anakin. I loved you.

Jag spelade upp sekvensen för en kompis idag, men det är tydligen bara jag som förstår storheten i det med tanke på att han nämde något att jag va skadad.


2008 ska bli det året då allting hände, det har börjat bra på den fronten, mycket som händer i mitt liv på gott och ont.

Inga kommentarer: