onsdag, januari 09, 2008

Innebandy

Tjofadderitan nu har jag spelat näst sista matchen med mitt korpenlag Prästost Olé olé som är döpt efter en berömd präst här i krokarna!
Det luktar överdrivet mycket internt skämt om namnet så jag ska inte försöka förklara det hela för ni som läser det här.

VI förlorade matchen med 5-3 men ändå tyckte jag det va kul att spela lagom tufft och jag är nöjd med mina trolleritricks och mitt mål, synd bara att det är typ var tionde skott som går in.

1 mål och en utvisning per match det är ungefär så min karriär i korpen har sett ut hela säsongen!
Jag trodde helt klart att det skulle vara lekstuga att finta pensionärer med rullatorer som inte kan springa, men om sanningen ska fram så är vårat lag precis i mitten åldersmässigt mot alla andra, vi har mött såna som är 17 men jag är även haft äran att tunnla en gammal gubbe.
Idag gjorde jag mer tunnlar än mål, det är alltid lika kul att göra en dragning och finta upp motståndarna på läktarn med en tunnel och sen skratta åt sig själv att man tänkte ropa tunnelgunnel till motståndaren.

Men det är ingen lekstuga för det gör ont att möta motståndare som trycker upp en i väggen så att saliven flyger ur min mun i bästa Rocky-stil (ni vet den där boxarfilmen från 70-talet med Sylvester Stallone).
Men så är icke fallet, det är inte så lätt att spela där inte.
Jag gjorde mer poäng när jag spelade innebandy seriöst än vad jag har gjort i korpen, det är lite märkligt.
Jag har mest Mål, assist och utvisningsminuter i laget, det är precis så jag vill det ska vara :) man vill ju toppa alla ligor även fastän assist inte räknas i korpen.

NU är det dags att gå å slänga sig i bingen och slicka mina sår likt en persisk katt.

Inga kommentarer: