fredag, januari 18, 2008

Oj oj oj

Da har jag antligen hunnit satta mig vid en dator och titta till vad internet har att erbjuda i thailand, har inte haft tid innan, kanner att jag inte har tid nu heller fòr den delen, men jag tycker ando att omvarlden skall fa veta vad jag gor och sa.


Jag har haft mkt fordomar om thailand innan, att dem ar sa pa och klangiga men det ar bara pa vissa stallen dem ar sana, dom flesta ar jattetrevliga och oppna och trevliga, det kan hande man far sig en liten small pa armen om man ger ett skambud pa en tshirt, vilket man gor ganska ofta.

Bytte hotell idag till ett mycket lyxigare som kostar mig mindre, servicen ar riktigt god, just nu sitter jag i receptionen och leker receptionist och lamnar ut nycklar at hotellets gaster.
ALLT for att fa lana en dator gratis.

I morgon har jag och tobbe bestamt oss for att vi ska ha en very very cheap day for att vi har forbrukat pa tok for mkt pengar har vi raknat ut.
Det borjade med att vi kalasade i oss en gigantisk pizza som va precis omojlig att ata upp aven for en man med mask i magen.
Det kostade oss 120 svenska kronor per pizza med dricka, vilket gjorde att jag har haft daligt samvete nar jag vet att jag kan ata mig matt precis utanfor hotellet for 10-15kr.

Imorgon far det bli nagot i stil med fried rice with chicken, det ar riktigt gott och kostar bara en brakdel av vad den vasterlandska maten kostar.
For ett matvrak som mig sa gor varje baht nytta.

Det ackligaste jag har stoppat i min fagra mun an sa lange pa denna trippen va en isshake med tomatsmak, det smakade fyfaen. ALDRIG MER.


Nu ska jag slanga i mig den dar coca colan har och ga och lagga mig.
Tack a hej.

Inga kommentarer: