måndag, september 17, 2007

Döden på ett fllygplan

Det är ju ingen hemlighet att jag är fruktansvärt flygrädd och tror jag skall bemöta den svarta döden varenda gång jag sitter i ett flygplan.
Jag kan tycka mig höra fantomljud som säger att motorn stannar eller det är något annat somn är helt galet.
Det är aldrig så att jag får panik och skriker "We all gonna die, buhu" men däremot börjar jag få svårt att koncentrera mig på saker och ting
Det är inte lättare att tänka att det skall bli kul att åka till thailand när man läser på SVD om en olycka som förorsade en himlans massa liv.
Det har varit några småincidenter med samma typ av plan som jag åkte med sist bara någon vecka efter.
Sas och deras Dash 400 plan har haft problem med landningställen.
Det va precis ett plan av den typen som jag åkte med till stockholm för bara någon vecka sen.
Är detta ett dåligt tecken att jag skall försöka hålla mig på marken i fortsättningen?

-m

1 kommentar:

Anonym sa...

Thailenskt flyg inrikes skall man hålla sig från, speciellt under stormperioden. Det fick jag lära mig när jag undgått en nästa identisk olycka vid jultiden för 10 år sedan. Då dog över 100 pers. Jag kunde ha varit med på det planet men bokades in dagen efter istället.