lördag, september 01, 2007

en lyckans man.

Igår somnade jag ganska tidigt och idag vaknade jag ganska tidigt men för en gångs skull kände jag mig fruktansvärt hurtig och pigg när jag vaknade.
Jag vet inte om jag kan erinra mig själv att gå och lägga mig så tidigt en kväll under ledighet på flera år förutom om jag varit sjuk eller något.
Annars blir det ju mest att man går och lägger sig när man slutat jobba mitt i natten sover några timmar och är minst lika trött när du vaknar.
Det är ett hårt liv det där, det tär på krafterna i längden att jobba 7-16 i veckorna och 21-0230 på helgen.
Kroppen får liksom aldrig den ro den förtjänar.

Men idag är jag en lyckans man, har suttit med telefonen i handen hela morgonen och försökt att få tag i springsteen biljetter, sen ringer man sin syster och frågar lite rart om hon också kan tänka sig att ringa lite för jag är ändå aldrig någon tur.
Den där kvinnan hade tur för att hon har grejat och fixat biljetter åt mig till Globen den 10 december, det kommer bli som en lilla julafton för mig när jag gör entré på globen för att skåda denna människa för andra gången i mitt liv.
Det kan inte gått någon obemärkt att det är den gode Springsteen jag skall beskåda.

Men dessvärre kan jag inte sluta tycka synd om alla tappra själar som inte fick biljetter för att det finns vissa giriga tråkmånsar som köper så många dem kan och för att sedan fem minuter senare lägga ut dem på blocket och sälja till överpris.
Fyhundan det är inte ärligt spel, det borde vara matchstraff på sådant.

Nu ska jag ta å äta mig något amerikanskt i form av en köttbit mellan 2 bröd och det kallas visst hamburgare.
-m!cke

Inga kommentarer: