tisdag, september 18, 2007

Förbannade Virus

Vad är det egentligen för människor som håller på att koda/programmera virus..
Till vilken nytta gör man det egentligen!
Vad är det som gör att det är så himla kul att förstöra för vanligt hederligt folk.
Hur kul skulle dem själva tycka det va om man förstörde något för dessa kodmakare som dem inte har en susning om...
Tex göra så deras bil inte startar, klippa eledningarna.

Det är bara idioter som håller på med virus, varför hjälper inte dessa idioter till med programutveckling istället för att förstöra för folk.

Lägg energin på något bättre.

Enligt SvD så kommer det nästan 50st nya virus i timmen vilket snabbt räknat innebär det blir 1200 virus/dygn.

Det finns ju knappt en möjlighet att alla antivirus program i världen kan klara av denna massiva ökning, det kommer innebära döden för många datorer och många bilder och minnen som man har på datorn.
Jag säger er gott folk, ta backup på allt som ni har av världen på datorn för förr eller senare så kraschar datorn på ett mekaniskt eller via en virusinfektion.

1 kommentar:

Memman sa...

Pappa pratade om det där när han hämta mig i Kalmar för ett par timmar sedan. De som gör virus kan faktiskt använda sin kunskap till ngt vettigare. Har haft ett antal krascher med min dator p g a virus då precis allt har försvunnit. Vet att jag borde skaffa externt minne och spara sånt jag vill ha kvar på men det blir liksom aldrig av.