måndag, november 06, 2006

Lejonet från norden.

(Texten nedan gör sig bäst om du härmar Hans Villius)
Året var 1632, tidig november morgon, Lützen. Dimman ligger över fältet och snart ska stridigheterna mellan sveriges dåvarande konung Gustav II Adolf (Lejonet från norden) drabbas samman med Albrecht Von Wallenstein. Det var under denna batalj Lejonet drog sitt sista andetag.
Herman Lindqvist, släng dig i väggen, jag gick åxå på historialektionerna.
Eftersom jag har börjat mitt nya sunda liv så har jag lovat mig själv att inte äta något som ens liknar godis, kakor och annat trams, så får jag helt enkelt hålla igen på den där Gustaf II Adolf Bakelsen.

Kan inte låta bli att lyssna på en låt som heter Blå Brigader (6-november 1632)
dagen till ära, bättre än inget, men det vore fan inte fel att få tag i en bakelse:)

-m

2 kommentarer:

Anonym sa...

VARFOR ATER DU INGET GODIS FOR? tank om jag kommer hem o ar jattetjock, det gar ju inte!

Anonym sa...

Haha jag skrev ett arbete om just detta på historian... :) Lejonet från norden... Det avr tider det... ahah

Må KANON