lördag, november 25, 2006

Stickan

Jag stod och snackade med min kollega "stickan" vid stämpelklockan, härligare man än honom får man nog leta efter.
Grått hår, en yvig mustasch och en näsa som droppar likt en kran man inte stängt av riktigt.
Han är nog en av de värsta players jag någonsin har stött på, ett tag avverkade han kvinna efter kvinna på helgerna, ena helgen va han på östkusten, andra va han i väst, å sen helt plötsligt vart han söderut.
Ska tilläggas att gubben är 63 bast, men för ett år sen så hittade han väl sin kvinna i sitt liv, en sjukpensionerad kallskänka, så nu ska den gode stickan gå å gifta sig på gamla dar!
Det är krut i fanskapet, det ska ni veta.
Frågade honom innan idag om det gick bra för honom i hallen och om det va någon som käftade med honom och försökte bråka!
Då svarar han:
"Kommer nån och gnäller så ber jag honom flyga å fara åt helvete"
Han sa det utan ett litet uns av ironi eller humor, han menade allvar ända ut i tåspetsen.
Mannen i fråga kunde reta gallfeber på mig när han varje morgon vid fikabordet sa samma fras 3 gånger till mig på 5 minuter..
"Här kommer andersson, läget"

En av dom skönaste citaten jag har hört från den mannen är helt klart:
"Ja, kan du tänka dig det, hon va jävla rakad"
63 år gammal..halleluja :)

-m

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha.. låter som en gubbe i min smak. Hoppas jag lyckas hålla mitt krut i liv när jag är så gammal!

Härligt!

Anonym sa...

Då lånar jag hem Snapphanar från praktiken då :D
Tack för tipset... och Gustaf som film är ingen höjdare.. men Gustaf som katt är super :D