onsdag, november 29, 2006

Julen är här

Nu har man hört första julesången för i år på radion..Verner und Vernes alldeles förträffligt underbara Vår julskinka har rymt. Det kommer med all säkerhet inte vara den sista heller.
Fast en sak är bra med julmusiken, man får äntligen damma av The Pogues - Fairytale of new york. Underbar låt.
Hoppas P4 kronoberg spelar Julmustens Vänner - Tomten är full (skapad av 2 bekanta till mig)

Och för att gottgöra någon som jag har lovat ett skratt ett tag nu.
Jag är hemskt ledsen, jag får inte till det där skrattet, det där som skrämmer slag på folk.
Men jag kan tillhandahålla dig en jävligt dålig version av bjällerklang på engelska. LADDA_NER
Tänkte ha den själv som en irriterande väckarklocka eller ringsignal nu när det lider mot jul.
Julångest trycker på mer och mer, vad ska man köpa till nära och kära, släkt och vänner och varenda kotte man känner?

Julkortet är klart för i år, känns bra.
Om någon som läser detta känner sig sugen att få en liten julhälsning från mig via den hederliga snigelposten kan ju denna någon maila sin adress till machosoft@hotmail.com.

Dagens låt: Credeence Clearwater Revival - Long as i can see the light
(Saxofon och vemod och en styck John Fogerty.)

.m

5 kommentarer:

Anonym sa...

Min iPod slog fram The Pogues - Fairytale of new york FYRA gånger idag! :) Hur bra som helst...

Anonym sa...

Måste man skicka mail för att få julkort alltså, vad jobbig du är.. ;)

Anonym sa...

Hejsvej! Tack för låten! :D Men jag vill fortfarande ha ditt skratt också! ^^

Anonym sa...

Shit, det här var grymt häftigt. Precis efter att jag hade läst ditt inlägg börjar The Pogues - Fairytale of new york spelas, en låt som jag inte ens visste fanns på min kära dumburk (som visserligen inte är helt min, så det kanske inte är så konstigt att jag inte visste att den fanns) Men visst var det häftigt?

Anonym sa...

Fairytale of new york är underbar!