måndag, februari 12, 2007

Den sista romantikern.

Genom årens lopp har man hört talas om den sista mohikanen, den sista actionhjälten, sista kastratsångaren och den sista samurajen.
Men vi har aldrig hört talas om den sista romantikern, jag börjar tro att jag är en av få människor kvar i detta avlånga land som tror på romantik och ser på det som något vackert men oftast möts man av slagord och blickar fyllda med avsky så fort man utövar romantik.

Nej istället ska allt vara så häftigt och stelt i många avseende, varför kan det bara inte vara mjukt och gullligt och kärleksfullt?
Många låtsas att dem egentligen bryr sig om hur det går för dem i deras förhållanden, det retar mig.
Den tuffa utsidan, men varför i hela helsingland vågar dem inte vara romantiska rakt igenom och skita i den där betongfasaden?
Kan vi inte sluta med detta spelet nu?

Gillar jag någon så är jag helt säker på denna personen i fråga känner det på sig, då finns det väl inge anledning att låtsas vara någon annan bara för att någon har sagt att spelreglerna är så.
Gör det som känns bäst för dig och inte det som du tror känns bäst för den du flirtar med.


Alla hjärtans dag står snart på dörren och knackar på, medans många anser att det är bara ett sätt för butikerna att tjäna pengar, men tro mig det finns såååååå många andra sätt att visa någon hur mkt denne individ betyder just för dig utan att det behöver kosta dig hutlösa summor.
Skriv ett kärleksfullt sms, sjung en kärleksballad men vad för guds skull gör något för att bevara romantiken innan alla players och brunstiga fruntimmer tar över världen totalt och ordet bröllop, romantik och äkta kärlek faller i glömska.

-m!cke

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett kanonbra initiativ! :D
Ha det gott!

Anonym sa...

bästa bloggen på länge micke :) . . .du ha helt klockrent rätt i vad du säger . .. .