tisdag, februari 06, 2007

Nattens Riddare

Det jag nu ska berätta hände en kall novembernatt för länge längesen, i en tid då bekymmer och ondska härjade över världen, men ännu hade inte de två tornen rasat i amerika.
En kall november natt någon gång strax efter millenieskiftet, massa människor, ett hus och ett sjuhelvetes kalas.
En tillställning som många andra, börjar lugnt och ju tunnare blodet blir av all denna etanol, mäsk och öl desto mer galet kan det bli.
Jag minns att rastlösheten kom krypande sakta men säkert i benen och det va tvungen att hända nåt, så jag och min gode vän tog oss friheten att låna ett par cyklar och ge oss ut på en nattlig batalj som framkallade magknip.
Där stod vi utanförhuset med varsin cykel, men ska man ut på korståg i natten så behöver man både proviant och ammuniton.
Så vi fyllde cykelkorgen med frallor och annat dylikt som både skulle fungera som kanonkulor och mat.
Vi va äntligen på väg, utan varken mening eller mål utan endast en handling utförd på grund av en explosiv impuls.
Efter en bit på vägen så va det dags att gå ut i strid, så vi tog våra förfrysta och hårda frallor och fyllde brevlåda efter brevlåda med dem.
Nu va det emellertid inte så att vi tog 1-2 frallor va med oss, utan 10-20st.
Med den sista frallan sakta krossandes mellan mellan mina kindtänder så åkte vi vidare på vår nattliga färd.
Senare på vår resa stötte vi på en kvast och en sopborste, jag minns dock inte riktigt vart vi hittade dem, men hur mycket riddare vore man egentligen om man inte ställde upp i ett tornerspel med lansar?
Men innan våran dust skulle dra igång så va det dags för underhållning, ibland blir man en sann entertainer, speciellt om man står på ett tak och spelar gitarr på kvasten.
Sen satte vi oss på cykeln igen och med kvasten som skulle föreställa en lans i högsta hugg, full fart mot målet, fortare och fortare.
Jag vet inte vad som gick sönder först, men jag antar att kvasten gick sönder före blomkrukan (vilken va mitt mål) som sedan stöp i backen och gick sönder.
Härmed vill jag bekänna och be om ursäkt för förstöranden av en styck blomkruka och en kvast, men cyklarna är återlämnade och så vitt jag vet så står dom kvar där än och väntar på ännu ett nattligt äventyr med nattens riddare.

Vad som hände senare är en annan historia, en historia om ytterligare 2-4 ungdomars sökande efter den heliga graal.



-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skriva så bra. :)