måndag, februari 19, 2007

Träning

Nu har det gått lite mer än en vecka efter smällen i benet, det gör visserligen ganska ont fortfarande, det har gått en vecka sen jag tränade sist, usch usch usch, jag börjar få myror i brallan för jag tänker då nämligen inte sitta still en vecka till det ska gudarna veta.
Vad än läkaren sa till mig så skall jag snöra på mig mina Adidas, tejpa tån, handleden och massa tigerbalsam på låret.
Det måste gå springa, det måste!
undra om man får sån här träningsångest när man blir äldre?
Ser mig själv som en sextiofem och ett halvt årig äldre herre som med viss möda knappt klarar böja sig ner för att knyta ett par skor.
Men ut och springa skall han med rullatorn över kullersten och oljegrus.
Det är lite så man vill bli, en stålfarfar förutsatt att jag får en son som får barn annars blir det väl stålmorfar, inte lika klatschigt men det går.
Helt säkert är det att jag aldrig kommer bli någon mormor eller farmor, för det där med könsbyte står inte på min att göra lista.
Men blir nog inte farfar eller morfar heller, det ska ju avlas på dåligt säger ju ledande kennelklubbar i svea rike.

Hur som helst skall jag nu ge järnet dom här sista 2 veckorna för denna säsongen.

bästa hälsningar
-m!cke

Inga kommentarer: