onsdag, februari 07, 2007

Insomnia

Jag sover för lite, jag börjar känna mig som en zombie direkt tagen från den klassiska splatterzombie rullen night of the living dead.
Går omkring på jobbet och mest grymtar och stönar och stånkar å snubblar i trappor och skrapar upp knän.
Ibland saknar jag faktiskt någon som kan säga till mig att nu går du å lägger dig så du orkar med morgondagen, men just timmarna efter 22:00 det är då min vänstra hjärnhalva vaknar och jag börjar bli kreativ och pratglad.
Jag vet inte hur många timmar man ska sova varje natt, men jag antar att det ska ligga på ca 7-8 timmar, men istället blir det 5h för min del nästan varje natt..
Det kanske räcker, vad vet jag men jag känner mig då inte pigg och när helgen kommer så vänder man ju dygnet totalt för att man just är en nattmänniska.

Vem vet, en dag kanske jag går omkring på gatorna med blod rinnandes i mungipan, totalt ovetande om världen omkring och äter människokött och använder en avhuggen arm som tillhygge när jag hamnar i knipa.
Är jag verkligen på väg att bli en zombie, gud bevare mig väl det vill jag då ändå inte bli...

Så därför ska jag sätta på en godnattvisa och borsta mina tänder och sakta men säkert snubbla upp för trappan och halka in under mitt duntäcke och drömma mig bort.

-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Gå nu och lägg sig och SOV!!
Godnatt!