torsdag, februari 08, 2007

Etanol

Varför har en del folk så jävla svårt för att man går ut nykter en fredagkväll och har kul,
varför i hela friden skulle jag vara en tråkigare människa för att jag inte har en endaste centiliter starksprit i kroppen?
Handen på hjärtat så tror jag att jag är en av få på utestället som kan ge järnet och ändå gå och sätta mig i bilen vid stängningsdags och köra hem, ingen bakfylleångest dagen efter.
Däremot kan man ju aldrig skylla på fyllan om man strular runt med något fruntimmer som inte fyller kriterierna.
Jag minns en gång i slutet av 2005, en tjej och jag hade snackat lite om att göra en sån där klassisk date, middag och bio, allmänt trevligt tidsfördriv.
Allt gick som smort, tills hon frågade mig vad jag skulle göra på nyårsafton och när man får en fråga så svarar man ju ärligt, jag ska iväg på några fester jag e bjuden på, men jag tror jag hoppar över drickandet.
I och med dessa små ord så blev jag en tönt i hennes ögon, hon fattade inte hur i hela helsingland man kunde vara nykter nyårsafton.
För mig spelade det ingen roll om jag va full eller ej.
Ibland ser jag henne på utestället jag brukar hänga på och varje gång jag ser på henne så skrattar jag inom mig själv och tänker gud vilken tuff tjej som måste dricka alkohol för att kunna våga vista sig på ett dansgolv.
Jag klarar mig galant utan sprit, men tydligen finns det folk som inte klarar av att jag inte dricker alkohol varje gång jag vistas i krogmiljö


Med ett stort leende på läpparna går jag vidare mot bardisken och trängs ett litet slag för att beställa mig en mineralvatten för ett hutlöst pris.

Nu är det dags att slänga sig i bingen och somna in och förhoppningsvis vakna upp hyffsat utvilad så man klarar att uthärda sista dagen på jobbet denna veckan.

- m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

det har du rätt i. man behöver inte dricka sprit bara för att man ska ha kul. man kan vara nykter och ha kul med. det har jag haft flera gånger. man mår så mycket bättre dagen efter=)
//emma i kallinge=)