lördag, maj 17, 2008

Fel Fel i Felias nät

Aj aj aj, det där med telia igår kan liknas med ett klassiskt ilandsproblem, ett problem som kan få hela världen att braka samman, men med min charm och tindrande ögon så fick jag tag i en telefon hos kassörskan på statoil så jag kunde ringa ett samtal, det hade blivit ganska jobbigt om den andra människan hade haft telia, då hade jag stått där och spottat ut min avsky gentemot teliasmobilnät än idag.

Det är egentligen lite sjukt vad beroende man är av en telefon, man är så van att alltid kunna bli nådd! Hur många gånger har man inte skrikigt ut i falsett då telefonen ringt konstant och den där ringsignalen som man en gång avgudade som melodi känns som ett saftigt magplask varje gång det ringer.
Än idag kan jag inte förstå hur folk kan ha kvar boten anna som ringsignal.
Japp, jag känner en människa som har den som ringsignal!
Fast iofs så kan jag inte förstå hur någon i vårt avlånga land skulle vilja ha den som ringsignal, jag hade oturen att få se basshunter på någon glassigt stekarställe på gotland där han varje kvart gick upp och körde sin enda låt, sin plåga, sin one hit wonder. Det blev ganska tjatigt att höra han mima till boten anna eller båten anna som alla trodde den hette då.

Tacka vet jag ringsignaler som Happy Tree Friends och andra hysteriska signaler som får hjärtat att slå dubblaslag av ren stress att telefonen ringer.


-

Inga kommentarer: