tisdag, maj 27, 2008

Stygga stygga stygga dag..

Vilken hopplös dag, en sån där dag när man vaknar upp och inser redan innan båda ögonlocken har lämnat sömnens lyckliga och förlovade hemland så känner man att nej och åter nej detta kommer bli en jobbig dag.
En dag då liksom allt man gör går av slentrian, varken fortare eller saktare än vanligt utan man bara lunkar på i sin miserabla livsstil och väntar att klockan skall klämta och ringa in den nya tiden.

Den nya tiden startade vid 16.00 idag, trött som en bäver som försökt bygga bo vid niagarafallen dygnet runt.
Skulle nog behöva slumra till några ögonblick och se om jag vaknar upp lite piggare än sist jag vaknade.
Det blir inte tidigt i natt heller då jag ska iväg och jobba och räknar inte med att jag landar med mitt jumbojet till huvud på min kudde strax efter kl 3.

Så fort planer kan ändra sig, i början av detta inlägget så var min plan att jag skulle gå och lägga mig ganska snarast men pling plong i mobilen och planerna var ändrade till något helt annat.
Jag behöver motioneras, jag har ju ändå en strandsäsong att se framemot och det är ju inte sådär übersexigt när magen hänger ut över shortsen.

Är lite nervös inför coopertestet som komma skall någon gång innan augustimånad är slut, jag har ju trots allt mitt rykte att tänka på, och som det känns nu så är jag minuter ifrån att klara dessa 3 ynka km under 12 minuter, jag är rädd att jag landar på runt 15.
Jag borde mäta ut 3 km och sen springa det och se hur lång tid det tar. men närmare 15 än 12!

.m!cke.

Inga kommentarer: