måndag, maj 26, 2008

Thåström




Vilken underbar röst denna legend har egentligen! Jag har fått många gliringar under årens lopp för min tycke och smak, men enligt mig har Thåström en av sveriges bästa rockröster, den är verkligen unik på ett underbart sätt.

Det händer ibland att jag tar fram min kära 6 strängare och spelar en låt som die mauer, men min röst är inte ens i närheten av pimmes, då det låter mest som en pubertetspojke som försöker sjunga kastrat sång, det är svårt att få samma ljud från magen som Thåström.


"En del plockar vingar från änglar dom mött, en del plockar sina från insekter som dött! En del lär sig ljuga, en del dom blir soldat, men vem av dom är du, men vem av dom är du idag, du som aldrig skulle bli som dom andra va, och du som aldrig skulle ha några gudars svar, ikväll spelar allt sånt ingen roll, ikväl ikväll ikväll är det inget sånt på gång."


Underbart.

Inga kommentarer: