fredag, maj 09, 2008

Nu jävlar är det allvar..

Nu jävlar är det allvar, kampen mellan mig och solen är underbar! Man kan säga att jag verkligen har hamnat i underläge mot solen då den steker på mig! Mer sol, även fast det gör att man inte kan sova på morgonen då solens strålar skjuter likt projektiler rakt in i hjärnbalken på mig!

enligt aftonbladet så skall det bli värmerekord i helgen, jag tycker att det är värmerekord hur många gånger som helst? hur många gånger skall det egentligen att slå ett värmerekord?

För mig känns det som att det är aftonbladet som gör allt för att få mig att köpa tidningen, men hur mkt finns det egentligen att skriva om värmen, antingen är det ju varmt och gött eller så är det lite svalare och gött eller svinkallt....

I morgon blir det att ta sig samman och njuta av solens sken!

För övrigt tittade jag på torsk på tallin för typ 105:e gången, underbar film och tragik-komiken svallar över när man ser harmynte Roland från värmland med hans lilla receptbox och flamberade fläskfilé! Han lever totalt i misär och det är så synd om hans ensamhet men ändå skrattar man och hänger med i varenda liten replik likt en 8 årig flicka som sjunger linda bengtzing i ett hopprep framför spegeln i barnkammaren!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjo! Jag hade faktiskt aldrig hört låten innan jag hittade den hos dig. Självklart var jag tvungen att lyssna på Håkans version oxå, men där var det inte ens i närheten till samma känslokavalkad.

Ha ha! "Torsk på Tallin"...den var det länge sen man såg. (kan bero på att det inte är nån film vi tanter väljer, utan detta sker när männen har ett förslag till filmkvällen...vilket inte är för ofta. Eller så går erat förslag igenom allt för sällan...hrm) Man ska då aldrig klaga på ens eget trista, sega liv när man ser hur den stackars värmlänningen har det. Ha en underbar helg, Jenny