lördag, oktober 25, 2008

Dryg jävla dag

Igår va det en sån där dag som man helst av allt inte vill komma ihåg när man blir gammal, en sån dag då motivation inte stod högst på listan!
Man kan säga att den dåliga dagen redan började innan den dagen hade börjat då jag inte kunde somna när jag lade mig för att möta john blund i one man combat.
När man inte kan somna förrens klockan i huvudet har börjat ticka balänges och man ligger och stirrar i taket och man inte är medveten om rum och tid mer än att man MÅSTE sova för att orka med morgondagen! Då är det näst intill omöjligt att tvinga kroppen att sova.
När man kommer till jobbet som den zombie man är och bara längtar bort, bort bort! Då är det inte lätt att hålla fokus på något annat än att man självcentrerar sig i mitten av sitt liv och räknar minutrar tills man hör den välbekanta signalen "Gå hem"

Men så fort man slutat jobbet så är det dags att sticka iväg och spela innebandy så långt som 10 mil bort! Bara det är en motivationssänkare! Till råga på allt att spela en match när man int eär riktigt frisk och känner att explosiviteten i mina löpsteg inte finns!
Totalt under isen! Inga ersättare så man får genomlida en match utan att egentligen ha orken och så får man så sanslöst mycket stryk av motståndarna så att man är helt blåslagen på vissa delar av kroppen!
PÅ vägen hem så måste man stirra och skynda sig som tusan bara för att hinna med att hem och hämta lite kläder så man kan byta om och ställa sig i dörren på något sunkigt hak i närheten.
Det va riktigt lugnt att jobba igår, det tackar jag den övre makten för.

När man tänker efter och börjar räknar timmar och tid så lämnade jag mitt kalla hem i mörkaste småland kring 06:45 och jag tror jag trillade in genom dörren som en sargad hjälte omkring 03:22

Men tror ni jag kunde sova hur trött jag än va? NEJ NEJ NEJ, jag har legat och rullat in mig i täcket som en vårrulle! Runt Runt Runt tills klockan blev ljust utomhus, då somnade jag en liten stund!
Nu är min allvarliga fundering, hur skall jag orka med att jobba inatt med?

-m

Inga kommentarer: