onsdag, oktober 08, 2008

Invasion BF

Tänk er att vakna en morgon och inse efter en stund så är man ganska hungrig! Så vad gör man?
JO man tar gårdagens leftovers från Thai-stället vid rondellen och värmer i micron i några minut tills det är brännande hett och halvt förkolnat i kanterna.
Thaimat gör sig bäst när den är stark, och stark mat gör att man måse dricka något för att skölja ner den där sambal oleken som gör så både näsa och ögon rinner.
Då tänkte jag där på soffkanten att fasen vad gott det vore med ett glas saft, och någonstans inom mig så visste jag att det stod en tillbringare på golvet med saft från gårdagen!
Bara en sån sak kanske är lite äcklig att jag inte orkade blanda någon ny!
Men när jag tar upp den där tillbringaren så visar det sig att alla byns bananflugor har haft poolparty i just min kanna med saft? Hur lycklig blir man inte då? Nu snackar vi inte 1 bananfluga, inte heller 2 utan 20-talet av dessa små irriterande små as.

Dessa bananflugor har alltså från ingenstans (eller från matresterna) kommit för att invadera mitt kök! Dom flyger i stora svärmar och anfaller allt som luktar sött?
Den elaka sidan av mig själv började göra upp massförstörelsevapen för just dessa flugor och med ett elakt skratt så började jag blanda till en söt massa som består av coca cola, saft, socker, vatten, olja och ketchup..En flottig och söt blandning.
MÅTTE krypen dö nu

-,m

Inga kommentarer: