onsdag, oktober 22, 2008

OJ

Jag måste faktiskt ge mig själv en stor eloge för att jag vaknade innan klockan slagit 10, och det av mig själv utan någon väckarklocka som spelat någon hemsk metallsymfoni som skriker in i märg och ben.
Klockan stod på 09:07 när jag vaknade första gången och tanken som flög in i mig just den stunden var som följer att nu skall jag sova en stund till! Med min självbevarelsedrift och moral så somnade jag om! Inte flera timmar, utan nu snackar vi om en perfekt naturlig snoozning på cirkus 10 minuter och sen hopp ur säng på nolltid...
Tadam.

På något snett vänster så har jag alltid det mer lätt att gå upp på morgonen när jag vet att jobbet väntar runt hörnet! Så dem dagar då jag börjar vid 07 så e det enklare att gå ur sängen än dem dagar då skall slita i mina anletes svett från 13:00 och framåt.

Dammsugaren har fått fnatt här, så jag tog fram skruvmejseln, svordomar och allt annat som kan vara bra när man ska dissekera en dammsugare.
Efter många om och men och ord som är barnförbjudna i den större delen av Sveriges avlånga land så började det suga i den lilla svarta.
Det som stör mig mest är att jag inte kan sätta fingret på vart någonstans problemet satt men huvudsaken är ju det att den suger damm som den dustkiller som säljaren på mediamarkt sa åt mig att den skulle var. Det är bra sug i min 1600 wattare nu.

Inga kommentarer: