tisdag, oktober 14, 2008

Rullar Fram..

Aj aj aj, det är inte kul när man lämnar in sin bil 2 gånger på 2 veckor och den totala notan slutar på strax över 7500 för båda gångerna.
Sanslöst roliga pengar att bara slänga på bilen sådär! NU kan man lugnt påstå att den där omtalade finanskrisen har drabbat även mig! NU rymmer även bananflugorna från min plånbok!

Jag måste säga att det har varit en underbar dag, då det hela började med att jag försov mig, lämnade in bilen och efter någon timme så ger mig verkstadskillen en verbal kungfu-spark så att näsan pekade inåt.
När man inte har någon bil och har glömt jackan i bilen som är på verkstad så kan det emellertid vara ganska kyligt att stå i enbart t-shirt och vänta på någon kär kollega som ska plocka upp en efter den där buffen som skulle innehållit både raggmunkar och potatisgratäng! Men jag såg inte röken av varken min kollega eller raggmunken eller potatisgratängen för den delen.
I takt med att min kollega dök upp där utanför mötesplatsen vi hade bestämt så hade inte maten dykit upp men jag hade ståt och frysit och där i min tshirt (eh. jo jag hade mer kläder på mig, typ strumpor, byxor och skor).

Att försöka hålla gnistan uppe mot kunder när man inombords egentligen vill skjuta den människan som prissatte en luftmassamätare till närmare 4000:- och då ingick inte jobbet.

Nu är klockan kväll och det ska väl inte hinna hända något mer drastiskt för min del förutom att jag ska iväg och spela lite innebandy och hoppas att min höftkula inte hoppar ur led så jag få tvinga mig ur duschen med en rullator även denna gång....
Men nej jag är inte bitter.

.m

Inga kommentarer: