torsdag, augusti 28, 2008

Ett hål i vägen.

Nu skall jag berätta en saga för er som börjar som sagor sig bör börja med ett.

Det var en gång en morgontrött man i sina bästa eller sämsta år (beroende på hur man ser det) som hade väldigt svårt med att planera sin lediga tid då han inte stod och slavade för korvören på ett av såna 2 jobb! Mannen var även obotligt morgontrött och hade väldans problem att kliva upp med tuppen och sov gärna långt in på dagen då solen stod som högst på den gråaktiga hösthimlen.

Vad vore en saga utan minst ett problem?
Mannens problem i denna sagan är av storleken 1meter långt, 3 meter brett och 50 cm djupt.
Ett hål i den kalibern kan vara frustrerande om det med mycket möda och omsorg finns till där det inte bör sig finnas till.
I mannens fall så befann det sig med en skomakares precision precis på det stället där mannen behövde komma ut med sin gyllene springare (läs VOLVO).

Mannen tänkte högt för sig själv samtidigt som han snurrade sin yviga mustasch och sa högt till körsbärsträdet strax norr om hålet.

:Hur i hela haparanda kan det vara ett hål här när det inte var ett hål där innan och hur skall jag komma över hålet.

Knippetiknapp och knippetititt på telefon och efter 2 tut för mycket så svarar mannens kollega i andra änden..
:Det är ett hål i min väg kan du hämta mig.

Sagan har inget lyckligt slut för att jag kom till jobbet och om jag blev lyckligare av det kan jag inte svara på.
Men hur kan man gräva ett hål i en väg som jag måste ta mig över för att få kontakt med omvärlden? Som tur väl kunde farsgubben hämta min bil senare på kvällen och överlåta den till mig.
Men imorgon hoppas jag ännu mindre på hål i vägen, jag vill ju jobba.

-m

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha! Trots det olyckliga så var den himla roande :P
Du gjorde min kväll :)