onsdag, augusti 20, 2008

Jag har blivit pappa

Jag tror jag blev pappa idag, det kändes lite så faktiskt!
Det hela började med att innebandyträningen drog igång och helt plötsligt va jag äldst i laget och hade en helt ny roll då många av "stjärnorna" drog sig ur laget då dem valde att kliva ner en division.
Så nu står jag några dagar i veckan med ett gäng ungdomar som ser upp till en, ja ni vet precis hur tonåringar ser upp till äldre människor, allt som oftast iaf..
Kanske inte sina föräldrar alla gånger, men inom idrottens fantastiska värld så fungerar det så...

Så rent automatiskt blev det så att jag drog på mig den rollen att försöka få dessa små och oskyldiga ungdomar att växa sig till stora innebandyspelare och se vad dem går för.
Det är intressant som tusan

Ska bli kul att spela innebandy för en gångs skull och inte vara den som sitter på bänken säsong efter säsong..

Vi få se hur det blir, men just nu känns det som vi har nya vingar i klubben, vilket verkligen behövdes för att ett gäng drog ner den i skiten..

-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoho! Jag trodde verkligen på "pappa" som i fått barn pappa...
:)