lördag, maj 26, 2007

Bröllop och Begravningar

Funderade lite på varför det är så himla mkt enklare att komma på låtar man vill ha på sin begravning än vilka låtar man skulle kunna tänka sig ha på sitt bröllop.
Det är nog ganska svårt att bestämma bröllopslåtar så länge man är singel, för man måste ju vara två om en sån sak.
Det brukar ju heta nu spelar dom "vår" låt, inte min låt och inte din utan "VÅR".
Men på något sätt så känns döden som man bara kan vara själv om, jag vet inte om jag vill kunna välja låtar till min begravning, det är ju ändå inte jag som tar farväl av mig själv utan släkt och vänner och varenda kotter jag känner (hoppas jag)

Men ack så besviken skulle jag vara där i min kista i kyrkan om det bara spelade psalmer och inte en endaste låt med anknytning till mig på något sätt.

Vilka låtar vill du ha på ditt bröllop/begravning?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe ska göra det : )

Anonym sa...

Om jag skulle få alla låtar spelade jag vill ha spelade på min begravning skulle den bli väldigt lång.. Förhoppningsvis har jag lite tid kvar att bestämma mig på (;
Vilka skulle du välja?