torsdag, maj 17, 2007

oh lala

Idag har jag sett en isprinsessa!
Sista dagen på min moders 50års trip i danmark.
Det va då jag såg denna varelse gestalta sig på den där inomhusrinken där jag bara några timmar tidigare hade åkt och roat mig med att åka skridsko.
Inte för att jag kan åka, men fasen va det är skönt att glida över isen, jag tror det va 10 år sen jag va ute på is och åkte skridskor, helt underbart.
Trillade iofs en gång, men vafan. Man är ju ingen vekling så det va bara upp och fortsätta åka.
Jag minns när jag spelade lite hockey på idrottslektionerna i skolan, jag va en hyffsad kille med klubban och massa teknik, men sen är det ju det där med att bromsa.
Sargen va min bästa vän många gånger, även fast det gjorde skitont att hoppa in i den i full fart utan skydd.

Men den där unga kvinnan som befann sig på isen denna morgon va något i hästlängder till att vara vacker, jag vet inte om det va att ljuset föll ner så sött på henne, eller om jag inte hade gnuggat bort all sömn i ögonen, kanske rent av va det henne pompösa och vackra stil när hon åkte över isen, fram och baklänges och alla dessa piruetter.

men nu längtar jag bara till morgondagen då jag ska köpa mig en ny vän.
spännande spännande ska det bli
är det någon som saknat mig förresten?
-m!cke

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åå kul med lite semester : ) Jag var faktiskt inte på grisfesten, det blev aldrig så.. En ny vän? Vad kan det vara då? : )

Anonym sa...

Hehe, låter som du hade skoj. Åå mysigt med en gitarr.. hm.. bra låtar.. Ted Gärdestadt låtar är ju alltid mysiga att spela och lyssna på :)

Anonym sa...

Det låter bra.. Hm.. hör av mig om jag kommer på några bra : ) Sov gott!

Anonym sa...

- Jo jag...


(btw - hemskt hånskratt! :p )