tisdag, maj 01, 2007

En låt

Komponerade ihop en låt för en stund sedan.
så här blev början.
Lägger inte upp där framför den med gitarren för jag inte vill att någon ska ha massa åsikter om att jag sjunger falskt.
-
Jag går gatan ner med mina slitna skor
samma gata jag gått på sen jag var ung
huvudet fyllt med tankar och utan mål
där Vandrar jag dagen bort
Väntar att något ska ta mig härifrån
en ängel med ögon av guld


--
Ska tillägas att jag har en riktig sommarhit på gång, en sån refräng som det är i den låten skojar man inte bort.
-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag och mina vänner har också en sommarhit på gång. Vi ska bara få tummarna loss och samlas i studion och spela in den. Vi har sjungit den på varje fest dom senaste månaderna. Den kommer lätt att bli årets Allkårslåt, om vi hinner få ut den i tid. Frida-Dunka mig gul och blå kommer nog att få den titeln i år annars...

Mvh
Plingela