tisdag, maj 08, 2007

Lost

Jag tappade bort mig själv i skåne, någonstans mellan ett gult och ett grönt fält.
Det va då inte lätt att hitta någon som helst stans i skåne, det va precis som min inbyggda gps i hjärnbalken va precis som bortsprungen.
Det är inte ofta jag blir helt lost, men hade någon å frågat mig åt vilket håll vänster är så hade jag med all säkerhet pekat åt höger.
Men med lite envist körande på något av hållen på ren måfå så hittade jag tillslut rätt.
Det brukar va så, jag hittar alltid rätt till slut :)


NU har jag börjat skriva på en låt till, det va ett jävla tjat om låtar på mig.
Varför jag aldrig gör klart nåt innan jag börjar med nåt nytt?
Det är likadant när jag skissar, jag gör sällan klart en hel bild med färg och så.
är jag bekväm eller dum i huvudet får du avgöra själv.
Men den här sista låten tror jag på helt ärligt, det är en fyndig lyrik med lite inslag av komik i tragiken.
Men jag behöver en ny gitarr helt klart :)
har du nån till salu så låt mig få veta det.

-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas jag får höra dej
spela nån gång :)
Kram Kalaspinglan//Susanne