torsdag, maj 10, 2007

Vad hände med Tommy.

Vad hände mellan mig och Tommy egentligen?
Vi va kamrater från tidig skolålder, genom pubertet och elände.
Vi var väl vad man kan kalla för bästa vänner, typ firade nyår och smällde smällare och hittade på massa jävelskap tillsammans.
När vi spelade innebandy tillsammans i ungdomens glansdagar så va han den enda spelaren på planen jag alltid visste va jag hade, om jag så blundade och var vänd åt fel håll så kunde jag ge honom en perfekt pass på bladet.
Jag tror vi connectade ganska bra i och med att vi va ganska små till växten.

Det va jag som berättade för honom att hans tjej varit otrogen mot honom.
Men nånstans brast det, nånstans längs vägen, vet dock inte vart.
Vi växte ifrån varann tror jag.
Men min inre stolthet gör att jag inte kan ta kontakt med honom och bara kolla läget.
Jag tror vi bor i samma håla, men är inte säker, har inte sett honom på länge.
Jag tror grabben i fråga föraktar mig och känner en viss avsky, vilket jag även gör mot honom.
Det är nog ganska likgiltigt.
Jag skulle kunna smutskasta honom till all oändlighet för det sista han gjorde mot mig, men varför älta det! Det är ju historia.
Fast man har hört på ryktesvägen att mannen i fråga har både den ena och andra åsikten om mig och mitt liv, och tydligen är det inga positiva saker.
Men ändå så tänker man vad hände med Tommy ibland och ganska ofta.

Jag tror att mitt och Tommys problem va att vi blev vuxna.
Han vill hävda sig på sitt sätt och jag på mitt och jag antar att människor förändras och att saker och ting inte alltid kan vara som dem va förr.
Någon gång, kanske man kan skratta åt varför det blev som det blev, antingen med varandra eller var och en för sig själv på ålderns höst.


En vän som han var för mig är inget man skojar bort, men tyvärr blev det någon form av tragik-komedi över vårt bistra avslut.



-m!cke

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket! : )

Anonym sa...

Jag blev lite melankolisk av att läsa om dig o Tommy. Följ ditt hjärta.

Kram