söndag, maj 20, 2007

Vilket Gille.

Vilken skiva, vilket gille, vilket partaj.

Inte varje helg Byttan fixar gästleg, inte varje helg man festar med byttan för den delen heller.
Det va svinkul.
Jag och Sneckarn, helt orutinerade på campus området.
Det kan bara gå på ett sätt.
Jag trodde inte jag va bakfull idag när jag vaknade, men efter en omgång på gräsklipparen så känns det inte alls bra, men jag antar att synden straffar sig själv.
Vad trodde killen på statiol om mig när jag köpte 3 pappersmuggar med kranvatten och en ramlösa, tro mig jag behövde varenda droppe för att släcka törsten i min urtorkade hals.

Varför fick jag inte bita Emelie i knäskålen nere på stan mitt i natten?
Jag ville ju så hemskt gärna.

Nu jobbar man 2 helger i rad så nu blir det lugnt på den där festarfronten.
Men fredagen den 8:e juni då smäller det till i skogarna hos mig igen.
Då är det derby som gäller i division sex, och sen avslutar vi det hela med någon form av brännboll med ganska kluriga regler.
Jag gissar på det kommer bli ett av dom där legendariska gillena.
Jag minns ett av dem första gillena när någon kom upp å hämtade mig i mitt pojkrum och sa att torsken hade däckat på altanen, när jag gick ner så ser jag honom vingla ut och vips å svips å svosh så spräcker han världens största blomkruka med huvudet.
Men han mår bra så här 8-9 år efter.

-m!cke

Inga kommentarer: