söndag, maj 20, 2007

Som ett barn

Dagen har varit som en dag när jag va 15, inga bekymmer och bara hänga å glida med kompisarna.
Först blev det lite hamburgare på något sunkigt hak i downtown, sen blev det en sjuhelvetes lång gångtrip när man är bakfull runt den välbekanta växjösjön.
Sen så sprang vi hem till sneckarn och han kom på att vi skulle trixxa lite med en boll men vi hade ingen boll, så vi fick gå ytterligare en halv mil för att gå å köpa en boll..
Väl tillbaka på utgångs stället och massa väntande på trappan med vatten som skulle mätta en törstig ko så kom resten av gänget som skulle va med å trixxa lite med vår plastboll.
Sen hur det kommer sig att vi förlorade mot ett gäng imbeciller när det gäller fotboll är för mig en gåta, men vi få skylla på spriten även denna gången.
Men sen blev det kubb med mobbing, vi öppnade förbaskat dåligt men efter några välriktade oneliners mot dom andra som berättade att dom va riktigt dåliga så tog vi övertaget och kunde till slut få ner kungligheten i backen och göra glädjepiruetter.

Efter det blev det en glassig oäkta mjukglass på piren, och efter ett slag va det dags att bege sig hemåt för att titta på någon glassig film.
Det blev den senaste Hannibal filmen, den va sådär.
Men vad är en söndag utan pizza, så pizza fick det bli någonstans mellan växjö och hannibal :)

NU väntar enbart att städa ur bilen så jag kan ha folk i den när jag ska köra till jobbet imorgon, jag är så sjukt dålig på hålla rent. HJÄLP MIG

men först ska jag se ett avsnitt av heroes, för det har jag banne mig gjort mig förtjänt av.

-m!cke

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha aa Svante han är skön : )

Anonym sa...

Låter härligt! Ibland måste man få vara 15 igen, eller hur? ;)